Last week we spent 3 days in Berlin. It was our first time in the city so we wanted to experience the most. We did a little bit of research beforehand but I feel it’s always better to wander spontaneously around the city to discover the most. Our routine is mostly about deciding where to have breakfast first (because it’s the most important thing!) then start walking around that area. Also, when we visit a new city we love to discover local shops and see museums and art galleries to understand the culture better. In Berlin, we planned accordingly. We stayed at Gorki Apartments, which I will make a post about later on. The location of the hotel was perfect, right near the metro station and many cool places. We started our first day by having breakfast at a Japanese restaurant called House of Small Wonder. We were totally satisfied with the breakfast so that’s definitely a recommendation. Later on, we walked through TorStrasse where we spotted many local shops and a recent favorite from Copenhagen, Bolia so I suggest don’t miss this one if you’re into Scandinavian decoration.  Then we turned to Alte Schönhauser Strasse and stumbled on more international shops like Ganni, Aesop, A.P.C as well as local ones. We had a Korean lunch at a restaurant called Yam Yam which was really good also. Of course, we had to have some sugar after walking around that long so we went to an ice-cream shop called Cuore di Vetro, which referred as one of the best ice-cream shops in Berlin! I admit I didn’t like it that much. We also made 2 stops for coffee on that day, one was Oslo Kaffebar and the other was Father Carpenter Coffee Brewers. The courtyard of Father Carpenter Coffee was so sweet, it’s great for a time off. Later on, that evening we wanted to have a German dinner with schnitzel and found a place called 3 Schwestern. It was a restaurant with very high ceilings located in a historic building on Mariannenplatz which holds galleries and classrooms. The atmosphere was really worth it.  Scroll down to read about our second day…

Geçtiğimiz hafta Berlin’de 3 gün geçirdik. İlk kez gittiğimiz bu şehirde vaktimizi olabildiğince verimli geçirmek istedik elbette. Öncesinde biraz araştırma yaptık elbette ama ben plansız gezip tesadüfi keşifler yapmayı daha çok seviyorum. Bizim rutinimiz genelde güne başlanacak iyi bir kahvaltı noktasına karar vermek ve daha sonra etrafını dolaşmak şeklindedir. Ayrıca yeni bir şehirdeysek küçük butiklerini ve sanat galerilerini gezip kültürleri hakkında daha iyi fikir sahibi olmayı seviyoruz. Berlin’de de buna göre plan yaptık. Gorki Apartments diye çok tatlı bir otelde kaldık (bunun için ayrı bir post hazırlayacağım zaten). Otelin lokasyonu çok iyiydi, hem metroya hem de pek çok iyi mekana yakındı. İlk güne House of Small Wonder adındaki tatlı bir Japon restoranında kahvaltı ederek başladık. Kahvaltı son derece tatmin edici olduğu için kesinlikle tavsiye ederim. Daha sonra TorStrasse üzerinde yürüyerek pek çok butiğe rastladık ve Copenhag’da keşfettiğimiz Bolia‘nın burada bulunan mağazasına da uğramadan geçmedik. Eğer İskandinav dekorasyonunu seviyorsanız siz de mutlaka uğrayın derim. Daha sonra yol üzerinde bulunan Alte Schönhauser Strasse’ye döndük ve burada da Ganni, Filippa K, Aesop, A.P.C gibi pek çok bilindik mağaza ile yine yerel butiklerle karşılaştık. Oldukça keyifli bir sokaktı, hemen başında bulunan Kore restoranı Yam Yam’da lezzetli bir öğle yemeği yedik. Ufak bir hatırlatma bu mekanların neredeyse hepsinde kredi kartı geçmiyor bu yüzden yanınızda mutlaka nakit taşıyın. Öğle yemeğinin ardından ufak bir tatlı molası için hemen yakında bulunan İtalyan dondurmacısı Cuore di Vetro’ya girdik. Berlin’in en iyilerinden gösterilen bu dondurmacıya açıkçası ben pek bayılmadım. Ayrıca o gün 2 kere kahve molası verdiğimizi de söylemem gerek, biri sabah Oslo Kaffebar‘da diğeri ise harika bir avluya bakan Father Carpenter Coffee Brewers‘daydı. O akşam artık bir Alman yemeği yiyelim diyerek 3 Schwestern adında bir restoran bulduk. Mariannenplatz’da bulunan tarihi bir binan içinde yüksek tavanlı kocaman bir mekanda şinitzel yedik. Aynı zamanda sanat galerine ve dersliklere de ev sahipliği yapan bu bina gerçekten görmeye değer. İkinci günün detayları için sayfayı aşağı kaydırın…

Wearing Zara blazer – Mudo shirt – Topshop jeans – Calvin Klein watch – Nike shoes

Zara Ceket – Mudo Gömlek – Topshop jean  Calvin Klein saat – Nike ayakkabı

Processed with VSCO with e7 preset

Beymen Academia Jumpsuit, Chanel Flats, Chloé Bag

Beymen Academia Tulum, Chanel Babet , Chloé Çanta

SHOP SIMILAR

The following day, we had a quick breakfast and then started to walk to Museum Island, where you can find many big museums like Pergamon Museum (which was partly under construction) History Museum, National Gallery and much more. It’s impossible to see them in 1 day so we picked 2, the National Gallery and Bode Museum because I mostly love 17th and 18th-century paintings. On our way there we stopped at a Japanese burger house called Shiso and had amazing burgers and fries. It’s amazing how many different Far east restaurants you can find in Berlin. The day at the museums was very satisfying I wish we had more time to see many more of them.

Bir sonraki gün hızlı bir kahvaltı yapıp Müzeler Adasına doğru yola çıktık, adından belli olduğu gibi Bergama müzesi (o sırada kısmi talidattaydı), Tarih Müzesi ve Ulusal Galeri ve daha pek çok müzeye ev sahipliği yapan bir bölge. Hepsini 1 günde gezmek imkansız olduğu için biz 2 tanesinde karar kıldık ve ben daha çok 17. ve 18. yüzyıl tablolarına ilgi duyduğum için Ulusal Galeri ve Bode Müzesi’ni gezdik. Oraya doğru giderken yol üstünde olan Japon burger restoranı Shiso‘da harika bir hamburger ve patates yedik. Uzak Doğulu bu kadar fazla mekanın Berlin’de olması oldukça ilginç gerçekten. Müzelerde geçen günümüz oldukça tatmin ediciydi keşke daha fazla zamanımız olsaydı diyerek günü bitirdik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with hb2 preset

Mija Dress, Acne Striped Top , Asos Belt, Clarks Boots, Chloe Bag, Topshop Hat

Mija Elbise, Acne Çizgili Bluz, Asos Kemer, Clarks Bot, Chloe Çanta, Topshop Şapka

SHOP SIMILAR

Our last day started at a local cafe called Distrikt Coffee. The breakfast was so good I wish to go there again this weekend! There were still some shops we wanted to discover so we head over to Auguststrasse and Mulackstrasse where we found a few of these shops both for decoration and clothing. Then we went to Voo Store in Kreuzberg which I found so cool and had a coffee at its cafe. After walking around that area we head over to Uniqlo, which we love so much but don’t have in Istanbul (bummer) and did a little bit of shopping.

Son günümüz Distrikt Coffee adında yerel bir cafede başladı. Kahvaltı o kadar iyiydi ki bu haftasonu keşke tekrar gidebilsek! Etrafta hala görmek istediğimiz bir kaç mağaza kaldığı için Auguststrasse and Mulackstrasse’ye doğru yola çıktık ve bir kaç tane dekorasyon ve giyim mağazası keşfettik. Daha sonra Kreuzberg’de bulunan Voo Store‘a gittik ve ben burayı oldukça beğendim. Kendi cafesinde bir kahve molası verdikten sonra Kreuzberg’de dolandık ve son olarak İstanbul’da olmadığı için bulduğumuz yerde mutlaka ziyaret ettiğimiz Uniqlo’ya gidip biraz alışveriş yaptık.

Little White Lies Jumpsuit – Acne Top – Rara BagCos Shoes

Little White Lies Tulum – Acne Bluz – Rara ÇantaCos Ayakkabı

SHOP SIMILAR

And that was it! Thank you for reading and I hope if you visit Berlin our footsteps will be a good guideline for you. Thank you Bonprix and Gorki Apartments for making this trip possible!

İşte bu kadar! Okuduğunuz için teşekkür ederim ve Berlin’i ziyaret edecekler için umuyorum ki ayak izlerimizle size güzel bir harita çıkartabilmişizdir. Bu geziyi mümkün kılan Bonprix ekibine ve Gorki Apartments‘a teşekkürler!